przeglądy nagrzewnic gazowych
lub chłodzenie poszczególnych części ciała, na przykład chłodzenie karku i szyi przez przeciągi, czy nagrzewanie nóg przez ciepło promieniujące ze zbyt ciepłej podłogi. W przypadku pomieszczeń określenie uczucia komfortu jest problematyczne, gdyż jest ono odczuwane indywidualnie i subiektywnie. Ideałem byłby system gwarantujący jak najmniejszy procent ludzi niezadowolonych z panujących warunków. Badania na temat komfortu cieplnego prowadził duński naukowiec i inżynier, Ole Fanger. Wyniki tych badań stały się podstawą do opracowania międzynarodowych norm, m.in. Polskiej Normy PN-EN ISO 7730:2006 (Ergonomia środowiska termicznego. Analityczne wyznaczanie i interpretacja komfortu termicznego z zastosowaniem obliczenia wskaźników PMV i PPD oraz kryteriów lokalnego komfortu termicznego).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Komfort_cieplnySposoby na ogrzewanie blokówBloki mogą być ogrzewane na różne sposoby w zależności od okresu ich użytkowania oraz wielkości i położenia. Chyba najlepszym sposobem na ogrzewanie bloku jest pobieranie ciepła z elektrociepłowni. Główną zaletą pobierania ciepła z elektrociepłowni jest fakt, że administratorzy budynku nie muszą zatrudniać osób odpowiedzialnych za obsługę centralnego ogrzewania zamontowanego w bloku. Jednak wadą pobierania ciepła z elektrociepłowni może być fakt, że w razie jej awarii cały blok zostanie pozbawiony ciepła, poza tym pobieranie ciepła z elektrociepłowni może wpływać na podniesienie kosztów związanych z ogrzewaniem bloku. Dlatego niektóre bloki wciąż ogrzewane są przy wykorzystaniu pieców grzewczych w nich zamontowanych. Będą one włączane przed rozpoczęciem każdego okresu grzewczego. Obsługa centralnego ogrzewania szkolnegoRodzaje centralnego ogrzewania zainstalowanego w szkołach mogą być bardzo różne głównie w zależności od tego, w jakim roku dana szkoła została postawiona. Dlatego można spotkać budynki szkolne ogrzewane węglem i drzewem oraz budynki szkolne ogrzewane gazem i posiadające bardzo nowoczesne kotły grzewcze. Pierwsze uruchomienie centralnego ogrzewania odbywa się pod okiem specjalistów, którzy dokładnie sprawdzają, czy nie zagraża ono bezpieczeństwu uczniów i pracowników szkoły. Natomiast każde kolejne uruchomienie takiego ogrzewania może być dokonywane przez szkolnego konserwatora. Sama obsługa takiego ogrzewania zależy od jego rodzaju i może odbywać się przy większym lub mniejszym udziale szkolnego konserwatora.
lub chłodzenie poszczególnych części ciała, na przykład chłodzenie karku i szyi przez przeciągi, czy nagrzewanie nóg przez ciepło promieniujące ze zbyt ciepłej podłogi. W przypadku pomieszczeń określenie uczucia komfortu jest problematyczne, gdyż jest ono odczuwane indywidualnie i subiektywnie. Ideałem byłby system gwarantujący jak najmniejszy procent ludzi niezadowolonych z panujących warunków. Badania na temat komfortu cieplnego prowadził duński naukowiec i inżynier, Ole Fanger. Wyniki tych badań stały się podstawą do opracowania międzynarodowych norm, m.in. Polskiej Normy PN-EN ISO 7730:2006 (Ergonomia środowiska termicznego. Analityczne wyznaczanie i interpretacja komfortu termicznego z zastosowaniem obliczenia wskaźników PMV i PPD oraz kryteriów lokalnego komfortu termicznego).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Komfort_cieplnySposoby na ogrzewanie blokówBloki mogą być ogrzewane na różne sposoby w zależności od okresu ich użytkowania oraz wielkości i położenia. Chyba najlepszym sposobem na ogrzewanie bloku jest pobieranie ciepła z elektrociepłowni. Główną zaletą pobierania ciepła z elektrociepłowni jest fakt, że administratorzy budynku nie muszą zatrudniać osób odpowiedzialnych za obsługę centralnego ogrzewania zamontowanego w bloku. Jednak wadą pobierania ciepła z elektrociepłowni może być fakt, że w razie jej awarii cały blok zostanie pozbawiony ciepła, poza tym pobieranie ciepła z elektrociepłowni może wpływać na podniesienie kosztów związanych z ogrzewaniem bloku. Dlatego niektóre bloki wciąż ogrzewane są przy wykorzystaniu pieców grzewczych w nich zamontowanych. Będą one włączane przed rozpoczęciem każdego okresu grzewczego. Obsługa centralnego ogrzewania szkolnegoRodzaje centralnego ogrzewania zainstalowanego w szkołach mogą być bardzo różne głównie w zależności od tego, w jakim roku dana szkoła została postawiona. Dlatego można spotkać budynki szkolne ogrzewane węglem i drzewem oraz budynki szkolne ogrzewane gazem i posiadające bardzo nowoczesne kotły grzewcze. Pierwsze uruchomienie centralnego ogrzewania odbywa się pod okiem specjalistów, którzy dokładnie sprawdzają, czy nie zagraża ono bezpieczeństwu uczniów i pracowników szkoły. Natomiast każde kolejne uruchomienie takiego ogrzewania może być dokonywane przez szkolnego konserwatora. Sama obsługa takiego ogrzewania zależy od jego rodzaju i może odbywać się przy większym lub mniejszym udziale szkolnego konserwatora.